Τρίτη 16 Ιουλίου 2013


 
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές

Σήμερα Δευτέρα 15/7/2013 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του προεδρείου της ΓΣΕΒΕΕ στην οποία συζητήθηκαν όλα τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τους Μικρομεσαίους. Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε προκειμένου να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις αρνητικές επιπτώσεις που θα επιφέρουν τα νέα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση. να προβούμε σε δυναμικότερες κινητοποιήσεις.
Μεταξύ όλων των άλλων συζητήθηκε και το θέμα του νέου νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί στη Βουλή από το Υπουργείο Ανάπτυξης και αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές  Επιμένουμε ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκέστατο και αυτό μόνο αποδεχόμαστε και στηρίζουμε.
Διαμαρτυρόμαστε και εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας τόσο εμείς όσο και η ΓΣΕΒΕΕ διότι θεωρούμε ότι η κυβέρνηση δίνει τη χαριστική βολή και επισπεύδει την εξόντωση των μικρών καταστημάτων αλλά και σφραγίζει την οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων και των αυτοαπασχολουμένων εμπόρων που με το μέτρο αυτό θα ισοπεδωθούν οικονομικά, κάτω από το ασήκωτο βάρος του ανταγωνισμού.
Η κυβέρνηση δυστυχώς εθελοτυφλεί αφού δεν βλέπει τα λουκέτα που μπαίνουν καθημερινά και θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα.
Αντιθέτως  πιστεύουμε ότι κανένα θετικό αποτέλεσμα δεν θα επιφέρει αφού δεν πρόκειται να υπάρξει αύξηση του τζίρου  παρά μόνο αύξηση των λειτουργικών δαπανών τους ούτε καμία αύξηση των θέσεων εργασίας. Επίσης καμία αύξηση ούτε στην αγορά (ζήτηση), ούτε στην απασχόληση –θέσεις εργασίας, ούτε στην κοινωνία γενικότερα.  Φαίνεται να  εξυπηρετεί συμφέροντα μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων αφού οι μικρές επιχειρήσεις-αυτοααπασχολούμενοι κάτω από τέτοιες συνθήκες θα παρουσιάζουν αδυναμία ανταγωνισμού απέναντι σ΄ αυτές.
Εξάλλου είναι πασιφανές ότι η τραγική στάση εμπορίου που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια οφείλεται στην έλλειψη χρημάτων και όχι στην έλλειψη χρόνου  για αγορές.
Η Ομοσπονδία μας στηρίζει τις κινητοποιήσεις που έχει εξαγγείλει ο Εμπορικός Κόσμος  για αύριο 16/7/2013 και καλεί τα μέλη της να συμμετέχουν μαζικά στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί στις 11.00 το πρωί έξω από τα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου. Στη συνέχεια θα επιδοθεί ψήφισμα στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.


Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Κατάργηση  Δημοτικής Αστυνομίας και Σχολικών Φυλάκων

            Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α. εκφράζει την  έντονη ανησυχία του για τις τελευταίες αρνητικές  εξελίξεις  στην κοινωνικο-οικονομική ζωή της χώρας  μας με τις συνεχείς καταργήσεις οργανισμών  και απολύσεις  υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην απόφαση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για κατάργηση της Δημοτικής αστυνομίας καθώς και της υπηρεσίας Φύλαξης Σχολικών κτιρίων, η οποία εντάσσεται στα πλαίσια των εντολών και απαιτήσεων της Τρόικας και των Μνημονίων,  ενώ  για να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις βαφτίζεται από την ίδια την κυβέρνηση εξορθολογισμός της δημόσιας διοίκησης και κινητικότητα- διαθεσιμότητα των υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα.  
Α. Η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας παρά τις εξαγγελίες για απορρόφηση «μέρους» των δημοτικών αστυνομικών από την ΕΛΑΣ, θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει  επιπλέον προβλήματα  όπως:
α) Όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος αφού η δημοτική αστυνομία κάλυπτε ανάγκες τις οποίες δε μπορούσε να καλύψει η  ελληνική αστυνομία, όπως  έλεγχος  διπλοστάθμευσης, παράνομης στάθμευσης κλπ.
β) Αύξηση και εξάπλωση του φαινομένου του παρεμπορίου  στους δρόμους αλλά στους χώρους των λαϊκών αγορών, αφού η δημοτική αστυνομία στεκόταν αρωγός στην προσπάθεια των νομίμων αλλά και του Δήμου για  τήρηση της νομιμότητας.
γ)Πιθανά προβλήματα και παραβάσεις στην τήρηση των ορίων των τραπεζοκαθισμάτων των καταστημάτων, αφού  ο έλεγχος αυτών  ανήκε στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας.
Β. Όσον αφορά την κατάργηση της Υπηρεσίας Φύλαξης Σχολικών Κτιρίων  είναι  κι αυτό ένα μέτρο το οποίο μας βρίσκει αντίθετους αφού  θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, αφήνοντας εκτεθειμένα σε  περιστατικά παραβατικότητας – εξάπλωσης των ναρκωτικών  και βανδαλισμών τα σχολικά κτίρια και κατ’ επέκταση τους μαθητές αυτών.
Πλέον αυτού με τη διαθεσιμότητα των σχολικών φυλάκων θα οδηγηθούν στην ανεργία κι άλλοι άνθρωποι και ολόκληρες οικογένειες στη φτώχεια.

  Με μεγάλη απογοήτευση βλέπουμε συνεχώς να καταργούνται σύγχρονοι θεσμοί και υπηρεσίες οι οποίοι θεσμοθετήθηκαν τα τελευταία χρόνια και εντάχθηκαν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχο τον καλύτερο έλεγχο και λειτουργία δραστηριοτήτων των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών και να θυσιάζονται άνθρωποι στο βωμό του εξορθολογισμού, της ανόρθωσης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, τη  στιγμή που απ’ ότι φαίνεται κανένα απ’ αυτά τα μέτρα δεν μπορεί  να ανατρέψει την παρούσα αρνητική τροχιά που βρίσκεται η χώρα μας τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο  πολιτικής και  θεσμών.

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΡΤ

ANAKOINΩΣΗ- ΚΑΛΕΣΜΑ



Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α. όπως όλη η ελληνική κοινωνία αιφνιδιάστηκε με την πρωτοφανή και ξαφνική απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει τον ιστορικό θεσμό της ΕΡΤ, να στερήσει από το ελληνικό λαό το δημόσιο αγαθό της ενημέρωσης και να οδηγήσει χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία από τη μια στιγμή στην άλλη.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας στον τρόπο που επέλεξε η κυβέρνηση να εξυγιάνει την κρατική τηλεόραση καθώς και την συμπαράστασή μας στους αγώνες των εργαζομένων ενάντια στην απόφαση αυτή.
Για το λόγο αυτό καλούμε όλους τους συνάδελφους επαγγελματίες, βιοτέχνες, εμπόρους, αυτοκινητιστές να δείξουν έμπρακτα την αντίθεσή τους στην απόφαση αυτή και να σταθούν στο πλευρό των εργαζομένων της ΕΡΤ συμμετέχοντας στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Γεωργίου, με τη συμμετοχή φορέων και των πολιτών της Πάτρας .

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΟΕΒΕΣΝΑ ΣΤΙΣ 7/6/2013 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ

Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για το Σχέδιο Νόμου του Προγράμματος Διευκόλυνσης των Δανειοληπτών το οποίο εξαιρεί ένα μεγάλο αριθμό από αυτούς  και απευθύνεται σε πολύ λίγους, στους οποίους δεν προσφέρει ουσιαστική βοήθεια.
Στο Προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ που πραγματοποιήθηκε στις 5/6/2013, ο Πρόεδρος της ΟΕΒΕΣΝΑ  ενημέρωσε το Προεδρείο για το προαναφερθέν Σχέδιο Νόμου το οποίο εξαιρεί  τους μικρούς επιχειρηματίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες από δανειακές διευκολύνσεις και συγκεκριμένα όσον αφορά τα δάνεια για την αγορά πρώτης κατοικίας και ζήτησε να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να αρθεί αυτή η αδικία.
Καλούμε όλες τις επαγγελματικές οργανώσεις και όλες τις Ομοσπονδίες να αντιδράσουν άμεσα και να απευθυνθούν με έγγραφα διαμαρτυρίας στα πολιτικά κόμματα, ώστε να αποτρέψουμε την αδικία αυτή εν όψει του Νομοσχεδίου και να συμπεριληφθούν και οι μικροί επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες στα ευνοϊκά μέτρα που θα ληφθούν.




Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΕΒΕΣΝΑ

Πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 6-6-2013 τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας μας. Έγινε αναφορά, λεπτομερής ενημέρωση αλλά και συζήτηση επί των θεμάτων που συμπεριλαμβάνονταν στην ημερήσια διάταξη.
Ο Πρόεδρος ενημέρωσε το Σώμα για τη συζήτηση και τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο τελευταίο προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ στο οποίο συμμετείχε  κατά τη συνεδρίαση της 5ης Ιουνίου. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα τρέχοντα και φλέγοντα ζητήματα που πλέον έχουν γίνει βραχνάς για τους Μμ-Ε. δηλαδή το φορολογικό και το ασφαλιστικό. Έγινε αναφορά στις πρόσφατες ρυθμίσεις που αφορούν στις ληξιπρόθεσμες οφειλές τόσο στο Δημόσιο όσο και στα ασφαλιστικά ταμεία.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι οι ρυθμίσεις αυτές με τις προϋποθέσεις που θέτουν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και την πλήρη οικονομική δυσπραγία, δεν βοηθούν, δηλαδή ουσιαστικά δεν στοχεύουν στην ανακοπή του ρυθμού αύξησης των οφειλών αφού καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός φορολογούμενων αλλά και ασφαλισμένων Μμ-Ε. αδυνατεί να καταβάλλει τις υποχρεώσεις του τόσο τις φορολογικές όσο και τις ασφαλιστικές.
Ειδικά για το ασφαλιστικό και τον ΟΑΕΕ διαπιστώθηκε το σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας του οργανισμού, ο οποίος λειτουργεί παράγοντας συνεχώς ελλείμματα και η δυνατότητα πληρωμής συντάξεων φαίνεται να  εξαντλείται στο τέλος του καλοκαιριού  ενώ οδηγείται σε κατάρρευση μαζί με άλλα ασφαλιστικά ταμεία με αποτέλεσμα την πλήρη ιδωτικοποίηση της ασφάλισης.
            Για το λόγο αυτό μάλιστα η ΓΣΕΒΒΕ αποφάσισε να πραγματοποιήσει  στο τέλος του μηνός ημερίδα με θέμα το ασφαλιστικό και τον ΟΑΕΕ με παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης πρωτίστως αλλά  και των πολιτικών κομμάτων .
Σε τοπικό επίπεδο αποφασίστηκε να γίνει για αρχή συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 12 Ιουνίου στις 8 το πρωί στο υποκατάστημα του ΟΑΕΕ στην Πάτρα ενώ η Ομοσπονδία με τα Σωματεία μέλη της θα συμμετέχει και την Τετάρτη 26 Ιουνίου στη διαμαρτυρία που έχει η ΓΣΕΒΕΕ σε πανελλαδικό επίπεδο. Προκειμένου μάλιστα να οργανωθούν καλύτερα οι εν λόγω διαμαρτυρίες συγκροτήθηκε 5 μελής συντονιστική επιτροπή από μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας .

Οι παραπάνω ενέργειες θα αποτελέσουν την αρχή πιο δυναμικών κινητοποιήσεων αφού στο Δ.Σ. της ΓΣΕΒΕΕ που θα γίνει στις 30 Ιουνίου θα υπάρξει σχετική εισήγηση-πρόταση για οργάνωση και εντατικοποίηση των κινητοποιήσεων.

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΟΥ ΕΠΕΔΩΣΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α. ΣΤΟ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Κύριοι σύνεδροι,
             Με αφορμή την επίσκεψή σας  για το  προσυνέδριο του Κόμματος σας στη περιοχή μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) αλλά και τις θέσεις μας για την επίλυση αυτών, με την πεποίθηση ότι θα τα μελετήσετε και θα επιδιώξετε την δρομολόγηση λύσεων, αφού δυστυχώς  αυτά χρονίζουν.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ με τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ & τις  ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ

Στην πραγματικά κρίσιμη και δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε  πολλοί δήλωναν ότι αιφνιδιάστηκαν από την παρούσα παγκόσμια οικονομική κρίση ενώ εμείς σαν περιοχή την βιώναμε σιγά- σιγά από το 1992, όταν κατέρρευσε η τοπική βιομηχανία, παρασύροντας την βιοτεχνία και επηρεάζοντας σοβαρά το εμπόριο και την παροχή υπηρεσιών. Χάθηκαν τότε 22.000 θέσεις εργασίας και καμία βοήθεια δόθηκε στην περιοχή μας.
Τα σημαντικότερα προβλήματα των Μμ-Ε.
Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε για μια ακόμη φορά, ότι οι Μμ-Ε της Αχαΐας περνούν δύσκολες μέρες, απελπιστικές. Παρακολουθούμε καθημερινά τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, με αγωνία για την επιβίωση των επιχειρήσεών μας και των οικογενειών μας.  Πλήθος συναδέλφων έχουν χρεοκοπήσει ή βρίσκονται στα πρόθυρα χρεοκοπίας, αρκετοί κρατούν τις επιχειρήσεις τους ανοικτές για λόγους καθαρά ασφαλιστικούς και γενικά οι πολύ μικρές ατομικού και οικογενειακού χαρακτήρα προσπαθούν να επιβιώσουν σε πολύ δύσκολο έως εχθρικό περιβάλλον, που ο αθέμιτος ανταγωνισμός των μεγάλων πολυκαταστημάτων έχει επιβάλλει, αλλά και  τα συνεχή δυσβάσταχτα  οικονομικά μέτρα που λαμβάνονται. Ολοένα και περισσότεροι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο (ασφαλιστικά ταμεία, Εφορίες κλπ.)  και   θεωρούν ότι η μόνη λύση είναι η στάση πληρωμών.
Συνεχή λουκέτα σε επιχειρήσεις και καταστήματα, κατακόρυφη πτώση του τζίρου  όλων των κλάδων των Ε.Β.Ε. (βιοτέχνες, έμποροι, αυτ/στές), συνεχής αύξηση της ανεργίας, με αλυσιδωτές δυσάρεστες επιπτώσεις στον κοινωνικό ιστό.
Η μόνη διέξοδος που ήταν οι συνεταιρισμοί κάθε μορφής (προμηθευτικοί-παραγωγικοί-καταναλωτικοί κλπ.) δυστυχώς δεν ευδοκίμησε, αφού φορολογικά εξισώθηκαν με τις Α.Ε., δηλαδή εξισώθηκαν οι κεφαλαιουχικές με τις προσωπικές.
Καμιά βοήθεια δεν δόθηκε από πλευράς πολιτείας για τους Αστικούς Συνεταιρισμούς, αφού αποκλείονται από τα προγράμματα ενίσχυσης, ενώ βεβαίως διαφέρουν από τους Αγροτικούς.
Η απελευθέρωση της αγοράς δεν έδωσε τους αναμενόμενους καρπούς, ούτε υπέρ του καταναλωτή, ούτε υπέρ των εργαζομένων, ούτε υπέρ των Μμ-Επιχειρηματιών σε όλους τους τομείς της οικονομίας για έναν και μοναδικό λόγο. Οι νόμοι που ψηφίσθηκαν οδήγησαν στην ασύδοτη αγορά αφού κανένας μηχανισμός ελέγχου δεν λειτουργεί.
Η παραοικονομία ανθεί. Η δημόσια διοίκηση παρασιτεί με τεράστια  προβλήματα τόσο για το ίδιο το κράτος όσο και για τους πολίτες. Το φορολογικό σύστημα παραμένει της ιδίας φιλοσοφίας εδώ και πενήντα χρόνια, ενώ γίνονται συνεχώς αλλαγές που δεν  επιφέρουν ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πληρώνουν πάντα οι ίδιοι.
Το Ασφαλιστικό μας σύστημα, γίνεται ολοένα και πιο σκληρό και απαιτητικό για τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους, αφού οι ασφαλιστικές εισφορές αυξάνονται, οι συντάξεις μειώνονται, τα όρια ηλικίας αυξάνονται, ενώ η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη οδηγείται σε κατάρρευση. Σε συνδυασμό με το φορολογικό και τις ανύπαρκτες υποδομές υπέρ της βιοτεχνίας, μηδενίζουν την παραγωγική ικανότητα της χώρας και έτσι συνεχώς τεχνολογικά εξαρτώμεθα από ξένες χώρες και τούτο φαίνεται από το εμπορικό ισοζύγιο που συνεχώς επιδεινώνεται.
Η περιοχή μας που τα τελευταία χρόνια πλήγηκε από τις μεγάλες φυσικές καταστροφές (σεισμό, πυρκαγιές), ποτέ δεν έτυχε της προσοχής και φροντίδας  που ήταν απαραίτητη. Καμία ιδιαίτερη ενίσχυση δεν έλαβε από κανέναν αναπτυξιακό νόμο ή άλλα κίνητρα δεν δόθηκαν.
Καμία πρόταση του Συνδικαλιστικού Κινήματος δεν έγινε δεκτή όσο και άρτια να ήταν τεκμηριωμένη.
Η οικονομική και κοινωνική συνοχή δοκιμάζεται βεβαίως σε όλη την Ελλάδα, όπως άλλωστε και στην περιοχή μας.
Οι υποδομές στην περιοχή μας είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες της  Π.Α.Θ.Ε.  έχουν σταματήσει, το νέο Λιμάνι είναι ημιτελές, το παλιό Λιμάνι δεν έχει αποδοθεί στη πόλη, το φυσικό αέριο δεν έχει φτάσει στη πόλη μας, οι δρόμοι βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
Υποβάθμιση του τουρισμού στη περιοχή μας, μολονότι αποτελεί κέντρο τουριστικών προορισμών.
Η φημολογούμενη κατάργηση της κεντρικής λαχαναγοράς Πάτρας θα αποτελέσει χτύπημα για τους μικρούς επαγγελματίες και τους καταναλωτές και θα ευνοήσει τους μεγαλέμπορους που θα διαθέτουν απευθείας αγροτικά προϊόντα στο λιανεμπόριο.
Το τραπεζικό σύστημα είναι αυστηρό με τις  μικρές επιχειρήσεις.
Η Πάτρα από «Δευτερεύουσα» μετετράπη σε ΠΤΩΧΕΥΟΥΣΑ. Προβλήματα άλλων περιοχών τα επωμιζόμαστε εμείς όπως το «ζήτημα των οικονομικών μεταναστών» σαν να είμαστε παραμεθόρια περιοχή, δίχως να τυγχάνουμε βεβαίως των κινήτρων των παραμεθόριων περιοχών. Πάντα είμαστε αρνητικά η εξαίρεση.

ΖΗΤΑΜΕ:

·        Κανένα επιπλεον οικονομικο μετρο που θα εξοντωσει τους μικρομεσαίους
·        Εγγυημένη και επαρκής κρατική χρηματοδότηση του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης.
·        Αποδέσμευση της θεώρησης βιβλιαρίων υγείας από την ασφαλιστική ενημερότητα, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2014.
·        «Πάγωμα» (κεφαλαιοποίηση) των μέχρι σήμερα ασφαλιστικών οφειλών, δίνοντας στον οφειλέτη τη δυνατότητα, την οποία δεν έχει σήμερα, να τις αποπληρώσει μετά την 1/1/2015.
·        Παροχή της δυνατότητας στον ασφαλισμένο, να επιλέξει ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία, τουλάχιστον μέχρι 31-12-2014, πληρώνοντας, ακόμη κι αν έχει οφειλές, μόνο τις τρέχουσες εισφορές του.
·        Έναρξη από 1/1/2015 αποπληρωμής των οφειλών σε πολλές δόσεις, συναρτήσει του εισοδήματος (επιχειρηματικού ή προσωπικού) του οφειλέτη, χωρίς επιβολή πρόσθετων τελών και προσαυξήσεων.
·        Αύξηση του ποσού οφειλής που μπορεί να παρακρατηθεί από τη σύνταξη του οφειλέτη από 20.000 € (= 30 κατώτατες συντάξεις του Οργανισμού + προσαυξήσεις και τέλη), που είναι σήμερα, στα 40.000 €, με παράλληλη διόρθωση της εγκυκλίου του ΟΑΕΕ σχετικά με τον αριθμό των 30 μηνιαίων κατώτατων συντάξεων, που είναι σήμερα, στις 80 κατώτατες συντάξεις.
·        Ορθολογικό φορολογικό σύστημα που να φορολογεί το πραγματικό εισόδημα και δικαιότερο- όχι στον «αντικειμενικό» προσδιορισμό του εισοδήματος και του ΦΠΑ.
·        Καμία επιπλέον αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, αφού οι προηγούμενες  μόνο μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων επέφεραν, δεν αυξήθηκαν τα έσοδα του κράτους και από την άλλη ευνόησαν  τη φοροδιαφυγή. Μείωση στα επισιτιστικά.
·        Εθνική και κοινοτική πολιτική χρηματοδοτικής στήριξης των Μμ-Ε. και των αστικών Συνεταιρισμών.
·        Όχι στην πλήρη απελευθέρωση, χωρίς επιπρόσθετα μέτρα στήριξης  και χωρίς δικλείδες ασφαλείας στα επαγγέλματα των μικρομεσαίων (μεταφορείς κλπ.)
·        Πάταξη του παραεμπορίου-παραοικονομίας
·        Πάταξη της διαφθοράς στη δημόσια Διοίκηση.
·        Na σταματήσει η ασυδοσία των πολυκαταστημάτων και η ανεξέλεγκτη εξάπλωσή τους που καταστρέφουν τις τοπικές οικονομίες – Να εξαλειφθούν οι αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού των πολυκαταστημάτων.
·        Ανθρώπινο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων – Κατοχύρωση της αργίας της Κυριακής.
·        Πραγματική προστασία της επαγγελματικής Στέγης.
·        Πάταξη της γραφειοκρατίας, απλούστευση των διαδικασιών πρόσβασης σε δημόσιες υπηρεσίες, προώθηση αναπτυξιακών μέτρων.
·        Ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μέσω της ανασυγκρότησης Συνεταιριστικών Τραπεζών και του εκσυγχρονισμού του θεσμικού τους πλαισίου, σε μία προσπάθεια επίλυσης του κρίσιμου για την επιβίωση των μικρών επιχειρήσεων προβλήματος ρευστότητας.
·        Ανεμπόδιστη πρόσβαση στα κοινοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ με βάση τη συμβολή των Μμ-Ε. στην οικονομία και την κοινωνία.
·        Τα προγράμματα ΕΣΠΑ να περιλαμβάνουν όλες τις δραστηριότητες και όλους τους κλάδους των παραγωγικών τομέων της οικονομίας. Μεταξύ αυτών και τις Μεταφορές.
·        Ενίσχυση των Μμ-Ε. με προγράμματα με ευνοϊκούς όρους, ιδιαίτερα για τις προβληματικές επιχειρήσεις.
·        Ενίσχυση των Μμ-Ε. για εφαρμογή των νέων τεχνολογιών- καινοτόμων δράσεων.
·        Ενίσχυση των αστικών συνεταιρισμών - ίση μεταχείριση με τις Α.Ε. και όχι εχθρική αντιμετώπιση. Να σταματήσει η εξαίρεσή τους από το σύνολο των αναπτυξιακών προγραμμάτων. (Ειδικά για το πρόγραμμα ενίσχυσης μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στα πλαίσια του ΠΕΠ ΕΣΠΑ 2007-2013  κάναμε πολλές ενέργειες προκειμένου να ενταχθούν οι Συν/σμοί αλλά τελικά αποκλείστηκαν).
·        Nα είναι δυνατή η μεταβίβαση των ταξί ανεξαρτήτως από οφειλές σε ΟΑΕΕ, όπως ισχύει στις μεταβιβάσεις των υπόλοιπων επιχειρήσεων.
·        Να δίνεται επιχορήγηση για αγορά και για αντικατάσταση επαγγελματικού οχήματος και στον κλάδο των ταξί και όχι μόνο στους ανταγωνιστές (ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικές μονάδες κ.ά.).  Σημειωτέον ότι τέτοια επιχορήγηση δεν έχει δοθεί ποτέ στον κλάδο των ταξί.
·        Το τραπεζικό σύστημα να πάψει να είναι εχθρικό  με τις  μικρές  επιχειρήσεις, να εκλείψουν οι αυστηροί όροι δανεισμού για επιχειρηματικά δάνεια.
·        Στις εγκαταστάσεις της κεντρικής Λαχαναγορά Πάτρας, να δημιουργηθεί κεντρική Κρεαταγορά, όπως έχει προβλεφθεί και σχεδιάστηκε κατά την κατασκευή της, με μικτό σύστημα Διοίκησης (Τοπική Αυτοδιοίκηση, παραγωγικές τάξεις).

Επιπλέον  για την περιοχή μας  και γενικότερα για την Πελοπόννησο ζητάμε:
α) Ολοκλήρωση της Ολυμπία Οδού, Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
β) Μεταφορά και επέκταση του φυσικού αερίου και στην Πάτρα  με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την προσέλκυση επενδύσεων.
γ) Πλήρης αναβάθμιση του αεροδρομίου του Αράξου σε πολιτικό.
δ) Τήρηση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων στον άξονα Αθήνα – Πάτρα για τη νέα γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη Αιγίου - Πάτρας, σύμφωνα με το οποίο μέχρι τον Μάρτιο του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση και η κατασκευή των σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου και της Γέφυρας Λαδοποτάμου.
ε) Επέκταση της Ιονία οδού, Πάτρα – Τρίπολη – Σπάρτη – Γύθειο και συνένωση με ακτοπλοΐα στο Γύθειο για Κρήτη.
στ) Ενδυνάμωση της Αστυνομικής Διεύθυνσης με άψυχο και έμψυχο υλικό με στόχο την επίλυση του  τεράστιου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας και την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.
ζ) Αντιμετώπιση και επίλυση του προβλήματος των οικονομικών μεταναστών
η) Β’ ΒΙΟ.ΠΑ.- Διαμετακομιστικό κέντρο –Σφαγεία
θ) Δημιουργία Εμπορικής έκθεσης αντίστοιχης με της συμπρωτεύουσας
ι) Τουριστική Ανάπτυξη του νομού –δημιουργία  υποδομών.

 ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΤΙΜΗ 
ΓΙΑ ΤΗΝ Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α. 
       Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     
ΣΚΕΝΤΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 


Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                                                                         




ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ:  Φημολογούμενη κατάργηση κεντρικής λαχαναγοράς Πάτρας
                    Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις και την πρόθεση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για κατάργηση της κεντρικής λαχαναγοράς Πατρών που εντάσσεται στις επιταγές της Τρόικα για μείωση του δημοσίου τομέα.
          Αυτό όμως που γεννά απορία είναι ότι στο εν λόγω οργανισμό αυτή τη στιγμή ασχολείται ένας μόνο υπάλληλος του οποίου το μισθό μάλιστα καταβάλλουν οι εγκατεστημένες στη Λαχαναγορά επιχειρήσεις άρα από την  κατάργησή του δεν πρόκειται το Δημόσιο να επωφεληθεί.
          Ανησυχία και ερωτηματικά επίσης έχει προκαλέσει το γεγονός ότι δεν έχει δοθεί καμία διευκρίνιση ακόμη για το πώς θα γίνεται στο εξής η διάθεση(αγοραπωλησία) των αγροτικών προϊόντων και η τροφοδοσία της αγοράς της Πάτρας και της ευρύτερης  περιοχής.
          Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της κεντρικής αυτής λαχαναγοράς θα επιφέρει ένα ακόμα χτύπημα στους σκληρά δοκιμαζόμενους από την βαθιά ύφεση μικρούς επαγγελματίες αλλά και στους τελικούς καταναλωτές ενώ θα ευνοήσει πιθανόν μεγαλέμπορους και μεγάλες εταιρείες που θα διαθέτουν απευθείας αγροτικά προϊόντα στο λιανεμπόριο.
          Η Ομοσπονδία μας είναι αντίθετη στην κατάργηση της λαχαναγοράς, έχει διατυπώσει δε στο παρελθόν πρόταση της αναβάθμισής της με τη δημιουργία στο συγκεκριμένο χώρο και κεντρικής κρεαταγοράς, η οποία θα διευκολύνει τους επαγγελματίες και το λιανεμπόριο κρέατος ενώ διαπιστώνει με απογοήτευση ότι αντί να υιοθετούνται κάποιες αντίστοιχες προτάσεις που μπορεί αν είναι βιώσιμες και να συμβάλλουν στην στήριξη των μικρών επιχειρήσεων, γίνονται ενέργειες προς την αντίθετη κατεύθυνση με υποβάθμιση ακόμη περισσότερο της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης.
          Οποιαδήποτε προσπάθεια πώλησης & ιδιωτικοποίησης της Λαχαναγοράς μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους, αφού θα τη μετατρέψει σε μονοπώλιο μεγάλων επιχειρήσεων εις βάρος των μικρών επιχειρηματιών.
          Εμείς ζητάμε να παραμείνει η λειτουργία της όπως έχει και θεωρούμε ότι ένα μικτό σχήμα Διοίκησης στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης(περιφέρεια, Δήμος) καθώς και των παραγωγικών τάξεων θα διατηρήσουν και θα ενισχύσουν τον κοινωνικό της χαρακτήρα