Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Ομοσπονδίας Ε.Β.Ε. Ν Αχαΐας μετά το δημοψήφισμα

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ – ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν. ΑΧΑΪΑΣ



Πάτρα   06/07/2015
Αρ. πρωτοκ:  211/ 2015


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Αποτελέσματα δημοψηφίσματος

Μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος της Κυριακής και το ΟΧΙ που είπε ο ελληνικός λαός θεωρούμε ότι η κυβέρνηση πήρε μια ενισχυμένη εντολή για να μπορέσει να θέσει νέες βάσεις στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ώστε να επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα. Σε καμία περίπτωση όμως το ΟΧΙ αυτό δε σημαίνει ότι ο λαός έδωσε λευκή επιταγή στην κυβέρνηση για να υπογράψει μια συμφωνία που θα αποβεί εις βάρος του με νέα μνημονικά μέτρα και λιτότητα.
Το ζητούμενο από εμάς όμως είναι το ίδιο που ήταν και πριν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, και αποτυπώνεται μέσα από την ομόφωνη απόφαση που έχουμε πάρει σαν Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α. Δηλαδή συνεχίζουμε να λέμε ΟΧΙ στους εκβιασμούς των δανειστών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, ΟΧΙ όμως και σε νέα μεταλλαγμένα αντιλαϊκά & μνημονιακά μέτρα λιτότητας που θα μας δώσουν τη χαριστική βολή.

Η επόμενη μέρα για εμάς δεν φέρνει κάτι διαφορετικό αφού και πάλι θα είμαστε στις επάλξεις προκειμένου να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση στη  κυβέρνηση ώστε να βρει και πάλι τη ρότα της και να διαπραγματευτεί όσο το δυνατόν καλύτερα και εποικοδομητικά για το καλό της χώρας μας. Βέβαια ελπίζουμε σε μια γρήγορη συμφωνία ώστε να σταματήσει η οικονομική ασφυξία που επιβλήθηκε από την αδιαλλαξία των δανειστών και οδήγησε κλείσιμο των τραπεζών και να αποκατασταθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα η ομαλή λειτουργία τους. Η τραπεζική αργία έχει ασφυκτικά αρνητικά αποτελέσματα για όλο το λαό και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις, αφού η σχέση τραπεζών με τις επιχειρήσεις είναι αμφίδρομη μιας κι από την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων εξαρτάται και η ρευστότητα στην αγορά.

   Όλοι μας ελπίζουμε και ευχόμαστε οι διαπραγματεύσεις να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα τόσο για εμάς τους μικρομεσαίους επαγγελματίες όσο και για ολόκληρο τον ελληνικό λαό. Πιστεύουμε ότι οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξέλαβαν σωστά το μήνυμα του ΟΧΙ του ελληνικού λαού το οποίο οδήγησε και στη συμπαράταξη, σύμπνοια και τελικά πολιτική συμφωνία της πλειοψηφίας των κοινοβουλευτικών κομμάτων του χώρας που με αυτή την κοινή συμφωνία ξεκινάει πάλι η κυβέρνηση τις διαπραγματεύσεις.
Θεωρούμε ότι μετά κι απ’ αυτή την εξέλιξη οι επιλογές των εταίρων μας είναι μονόδρομος πρέπει να αλλάξουν στάση απέναντι στη χώρα, να σεβαστούν τις θυσίες του ελληνικού λαού, ήρθε η ώρα να σταθούν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ και να μας αντιμετωπίσουν πλέον ως ισότιμο μέλος όπως εξάλλου προβλέπεται από τον ιδρυτικό και καταστατικό χάρτη της Ευρώπης.
Για το ΔΣ
                       Ο                                                                                            Ο
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                         ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  
   Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ                                      Δημήτρης  ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

Απόφαση Δ.Σ. για δημοψήφισμα

 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ-


ΘΕΜΑ:  Απόφαση  Δ.Σ. ΟΕΒΕΣΝΑ  για το δημοψήφισμα.

         
Το Δ.Σ. της ΟΕΒΕΣΝΑ παρακολουθώντας εδώ και καιρό με αγωνία αλλά και νηφαλιότητα τις τελευταίες οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας ιδιαίτερα μετά την προκήρυξη του δημοψηφίσματος συνεδρίασε χθες Πέμπτη 2 Ιουνίου με κυρίαρχο θέμα συζήτησης τις εξελίξεις αυτές.
   Με αίσθημα ευθύνης όπως προκύπτει εξάλλου και από το θεσμικό μας ρόλο ως εκπρόσωποι των επαγγελματιών, βιοτεχνών, εμπόρων, αυτοκινητιστών, αυτοαπασχολούμενων & μικρών επιχειρηματιών που βουλιάζουν κάθε μέρα και περισσότερο στη δίνη των υφεσιακών και μνημονιακών μέτρων και οδηγούνται στη καταστροφή ως ΔΙΟΙΚΗΣΗ της ΟΕΒΕΣΝΑ συνοψίζουμε τις θέσεις μας σε αποφάσεις όπως αυτές  διαμορφώθηκαν στο χτεσινό Δ.Σ. στα παρακάτω σημεία:
Κανείς δε μπορεί να μας βάζει σε διλλήματα και να μας τοποθετεί ανάμεσα στη «Σκύλα και στη Χάρυβδη». Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με το μέλλον των παιδιών μας. Έχουμε σαν τάξη υποφέρει τα πάνδεινα την τελευταία 5ετία, έχουμε οδηγηθεί στη πλήρη φτωχοποίηση, αποτελούμε πια όχι τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας αλλά τη νέα τάξη των νεόπτωχων στη χώρα μας χωρίς ελπίδα για ανάκαμψη.
Κι όλα αυτά ως αποτέλεσμα των ανεπαρκών και αναξιόπιστων κυβερνητικών επιλογών που μας οδήγησαν σ’ αυτόν τον κατήφορο. Σε συνάρτηση βέβαια και σε αγαστή συνεργασία πάντα με τους εταίρους δανειστές που κάθε άλλο παρά αλληλέγγυοι είναι. Μας στέρησαν τα πάντα, προσπαθούν να μας στερήσουν και ότι μας έχει απομείνει, την αξιοπρέπειά μας.
 Μέσα σ’ ένα κλίμα διαρκούς και αδιάκοπης παραπλανητικής πολιτικής, φόβου και οικονομικής ασφυξίας προσπαθούν να κάμψουν τις αντοχές μας να μας εξουθενώσουν και στο τέλος να μας υποτάξουν.
Εμείς απαντάμε ΟΧΙ στα μνημόνια και τη λιτότητα ΟΧΙ στις  εκβιαστικές προτάσεις των δανειστών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, ΟΧΙ όμως και στα προτεινόμενα μέτρα της κυβέρνησης τα οποία αυξάνουν το λογαριασμό της λιτότητας και  απέχουν παρασάγγας από τις προγραμματικές της δηλώσεις με τις οποίες ο λαός την οδήγησε στη διακυβέρνηση αυτής της χώρας.
Καταγγέλλουμε όλους αυτούς που με τις ενέργειές τους οδήγησαν τη κατάσταση έως εδώ, καθιστώντας την πολιτική τους και τη χώρα  αναξιόπιστες ακόμα και στα μάτια των ίδιων εταίρων καθ’ ομολογία τους.
Αυτοί οι ίδιοι είναι τώρα που εκμεταλλευόμενοι την οποιαδήποτε θέση ή εξουσία κατέχουν εμφανίζονται ως ειδήμονες και προκειμένου να στηρίξουν με κάθε τρόπο τα πολιτικά, οικονομικά και προσωπικά τους συμφέροντα παίρνουν ευθέως και ανερυθρίαστα πρωτοβουλίες και κόπτονται υπέρ του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, αγνοώντας προκλητικά μερικοί εξ αυτών το θεσμικό τους ρόλο και τη βάση η οποία τους τοποθέτησε σε κάθε θέση κατά περίπτωση. Κάποιοι ξεχνούν το πλήθος των παρεμβάσεων τους μέχρι χτες και τους αγώνες στουs οποίους καλούσαν τον κόσμο τους. Γιατί τότε διεκδικούσαν; Μήπως για το θεαθήναι;
 Και εδώ τίθεται το ζήτημα τιμής και ευθιξίας για όλους αυτούς και ιδιαίτερα τους συνδικαλιστές του χώρου μας: Θα είναι σε θέση τη Δευτέρα, θα μπορούν να προστατέψουν και να διασφαλίσουν τα συμφέροντα όλων αυτών οι οποίοι τους ακολούθησαν ή ΟΧΙ; Θα μπορούν να διεκδικήσουν και να αποτρέψουν τις αυξήσεις στο ΦΠΑ, τις αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές, τις περικοπές στις συντάξεις, τις κατασχέσεις και προσωποκρατήσεις για οφειλές κι όλα τα παρελκόμενα μνημονιακά μέτρα; Κι αν όχι θα έχουν την εντιμότητα και την ευθιξία να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν;
Η θέση μας ως συνδικαλιστικό όργανο επιτάσσει την αξιοπιστία και ορμώμενοι από το αίσθημα ευθύνης που μας διακατέχει, ας σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων σε μια τόση κρίσιμη στιγμή για τη χώρα μας.

ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ να παίξουμε το ρόλο του καθοδηγητή και του διαμορφωτή συνειδήσεων και κοινής γνώμης, εξάλλου πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο κόσμος ο οποίος εκπροσωπούμε και ο καθένας μας χωριστά έχει την ικανότητα και την αντίληψη να αποφασίσει μόνος του για το μέλλον του.

ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ τ’ αυτιά μας στις σειρήνες με την υπόσχεση ότι τη Δευτέρα θα είμαστε στις επάλξεις του αγώνα και στην πρώτη γραμμή παλεύοντας για το δίκιο μας και το δίκιο των συναδέλφων μας έτσι όπως μας υπαγορεύει η συνείδησή μας και το καθήκον μας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παραπάνω απόφαση πάρθηκε ομόφωνα από το Δ.Σ. με παρατήρηση ενός Διοικητικού Συμβούλου ο οποίος απαιτεί την παραίτηση των ηγεσιών των Γ΄/θμιων ανώτατων συνδικαλιστικών οργάνων της χώρας .

Για το ΔΣ
                     Ο                                                                        Ο
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
           

   Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ                         Δημήτρης  ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ   

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Διοικητής ΟΑΕΕ Πάτρα



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ










ΘΕΜΑ: Αποτελέσματα συνάντησης με τον Διοικητή του ΟΑΕΕ κ. Α. Πετρόπουλο










Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Ιουνίου η επίσκεψη του Διοικητή του ΟΑΕΕ κ. Α. Πετρόπουλου στον Εμπορικό Σύλλογο της Πάτρας. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους των φορέων και στη συνέχεια ομιλία με θέμα: «Το μέλλον και οι προοπτικές του ασφαλιστικού μας φορέα ΟΑΕΕ».


Θεωρούμε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο Διοικητής επισκέφθηκε την πόλη μας και συνομίλησε με τους ασφαλισμένους του ταμείου και τους παράγοντες της αγοράς , αφού έτσι του δόθηκε η ευκαιρία να σχηματίσει ίδια αντίληψη της επικρατούσας κατάστασης χωρίς να χρειάζεται να ενημερωθεί μέσω των υπηρεσιακών παραγόντων όπως συνήθως γίνεται. Εξάλλου ανάλογη επίσκεψη Διοικητή του ΟΑΕΕ είχε να συμβεί πολλά χρόνια πριν και δε μπορεί παρά να μας ευχαριστεί και να το αναδείξουμε ως θετικό.


Οι εξαγγελίες με το νέο πακέτο ρυθμίσεων για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ που ανακοίνωσε ο Διοικητής με πιο σημαντική τη διεύρυνση του ποσού οφειλής από 20.000 στις 50.000 για να πάρει κάποιος ασφαλισμένος του οργανισμού σύνταξη γενικά θεωρούμε ότι κινούνται σε θετική κατεύθυνση αφού μπορούν να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης λόγω οφειλών έως 25.000 και το υπολειπόμενο ποσό έως τις 50.000 κατά περίπτωση να παρακρατείται από τη σύνταξη.


Αποτρεπτικούς και αρνητικούς παράγοντες στην εν λόγω ρύθμιση αποτελούν τα παρακάτω:


1ον: Η περιορισμένη ισχύς των 3μηνών, δηλαδή ο έκτακτος και προσωρινός χαρακτήρας της ρύθμισης.


2ον: Ο όρος για αποπληρωμή του υπολειπόμενου ποσού άνω των 25.000 ευρώ κατά περίπτωση μέσα σε διάστημα 18 μηνών (18 δόσεις) την καθιστά εξ αρχής ανέφικτη.


Σε θετική κατεύθυνση κινούνται και οι εξαγγελίες περί ψήφισης του νομοσχεδίου το οποίο προβλέπει την αναστολή όλων των πινακίων αναγκαστικής είσπραξης και κατασχέσεων λόγω οφειλών στον ΟΑΕΕ.


Όλες αυτές ρυθμίσεις είναι κατόπιν εορτής θα λέγαμε, αφού οι εξελίξεις στο οικονομικό γίγνεσθαι της χώρας και κατ’ επέκταση στο κοινωνικο-ασφαλιστικό σύστημα είναι ανησυχητικά ραγδαίες. Αφήνουν δε την εντύπωση ότι οποιαδήποτε βελτιωτική προσπάθεια είναι σαν να τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα, με άλλα λόγια είναι «δώρο άδωρο» θα λέγαμε για τους παρακάτω λόγους:


1) Για να μπορούν να επιφέρουν αποτέλεσμα έπρεπε να έχουν γίνει πολύ νωρίτερα τουλάχιστον 5 χρόνια πριν αφού η βαθιά και συνεχιζόμενη οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων και σε συνεχή λουκέτα.


2)Οι ασφαλισμένοι-οφειλέτες αδυνατούν να καταβάλλουν τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές προς το ταμείο αφού αυτές παραμένουν υψηλές και ως εκ τούτου ακόμη και η τελευταία ευνοϊκή ρύθμιση των 100 δόσεων κατέστη ανέφικτη για πολλούς δεδομένου ότι εντάχθηκαν 120.000 περίπου οφειλέτες σε σύνολο 500.000 μικρών και μεγάλων οφειλετών με κίνδυνο μάλιστα κάποιοι εξ αυτών που εντάχθηκαν στη ρύθμιση να τη χάσουν..


3) Η ανασφάλεια και αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα της πολύμηνης διαπραγμάτευσης, της σκληρής στάσης των δανειστών –εταίρων και της επίτευξης συμφωνίας ή όχι καθιστά τις εξαγγελλόμενες ρυθμίσεις επισφαλείς και άτοπες.


Η ΟΕΒΕΣΝΑ κατέθεσε Υπόμνημα προς το Διοικητή με θέσεις και προτάσεις για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού φορέα ΟΑΕΕ αλλά και τη διασφάλιση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των ελεύθερων επαγγελματιών με πιο σημαντικές τις παρακάτω:






1. Εγγυημένη και επαρκής κρατική χρηματοδότηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης,


2. Οριστική διευθέτηση της αποποινικοποίησης των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ: Κατάργηση της αναγκαστικής είσπραξης και προσωποκράτησης .


3. Εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας.


4. «Πάγωμα» (κεφαλαιοποίηση) των μέχρι σήμερα ασφαλιστικών οφειλών, δίνοντας στον οφειλέτη τη δυνατότητα, την οποία δεν έχει σήμερα, για μεταφορά ασφαλιστικού χρόνου στο τέλος του ασφαλιστικού βίου.


5. Παροχή της δυνατότητας στον ασφαλισμένο, να επιλέξει ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία, τουλάχιστον για όσο χρόνο διαρκεί η κρίση, πληρώνοντας, ακόμη κι αν έχει οφειλές, μόνο τις τρέχουσες εισφορές του μειώνοντας τες ανάλογα με το εισόδημα του κάθε ασφαλισμένου όπως αυτό ισχύει στην Ενωμένη Ευρώπη.


6. Εφαρμογή στην πράξη της ρύθμισης που έχει ψηφιστεί και προβλέπει πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ελεύθερη πρόσβαση στα νοσηλευτικά ιδρύματα για όλους ανεξάρτητα οφειλής .


7. Εξορθολογισμός και ισόνομη αντιμετώπιση για τους ασφαλισμένους –οφειλέτες επαγγελματίες μεταφορείς όταν πρόκειται για μεταβιβάσεις αδειών εκμετάλλευσης αυτ/των Δ.Χ. φορτηγών, λεωφορείων, ταξί κλπ, να μπορούν δηλαδή να γίνονται οι μεταβιβάσεις –γονικές παροχές ανεξαρτήτως οφειλών όπως συμβαίνει στις άλλες ατομικές επιχειρήσεις..


8. Ειδική μέριμνα για υπερήλικες ασφαλισμένους, άνω των 67 ετών που έχουν τερματίσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα, και δεν έχουν δυνατότητα θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω οφειλών .


9. Δημιουργία κατώτατης ασφαλιστικής κλάσης στον ΟΑΕΕ, ανταγωνιστικής προς τον ΟΓΑ, για την ένταξη των ασφαλισμένων που ανήκουν στις προαιρετικές περιοχές.


10. Άμεσος εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΑΕΕ έτσι ώστε αφενός να ενδυναμωθεί η εισπρακτική του ικανότητα και αφετέρου να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του ως προς τις παροχές και τις υπηρεσίες που προσφέρει.






H βιωσιμότητα του ταμείου μας αφορά πρώτα απ’ όλα εμάς και πρέπει να είναι υπόθεση όλων μας.


Για το ΔΣ.


Ο Ο


ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ Δημήτρης ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Κάλεσμα σε κινητοποιήσεις

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ – ΚΑΛΕΣΜΑ

ΘΕΜΑ: Συμμετοχή  στις κινητοποιήσεις-συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην Πάτρα την Τετάρτη 10 & Πέμπτη 11  Ιουνίου  2015

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας  κατά τη τελευταία συνεδρίασή του την Τετάρτη 3 Ιουνίου μεταξύ των τακτικών θεμάτων της ημερησίας διάταξης συζήτησε και το βασικό- επίκαιρο θέμα των οικονομικών εξελίξεων στην  χώρα μας  καθώς και των αρνητικών επιπτώσεων της πολύμηνης διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών –εταίρων.
Κοινή διαπίστωση όλων των μελών  του Δ.Σ. οι οποίοι προέρχονται από διαφόρους κλάδους των επαγγελματιών, βιοτεχνών,  εμπόρων και αυτοκινητιστών ήταν ότι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα ,η εθνική και τοπική οικονομία και οι παράγοντες της αγοράς εν γένει είναι δραματική αγγίζοντας πλέον τα όρια της ασφυξίας.
Η αγορά στραγγίζει κάθε μέρα και περισσότερο, μικρές επιχειρήσεις κλείνουν αφού αδυνατούν ανταπεξέλθουν στα λειτουργικά τους έξοδα και  υποχρεώσεις τους, δυστυχώς χωρίς  να υπάρχει φως στον ορίζοντα παρά μόνο θολό τοπίο. Η ανεργία αυξάνεται με δραματικά αποτελέσματα για όλη την κοινωνία, η φτωχοποίηση και εξαθλίωση μεγαλώνει και η κοινωνία  απαιτεί άμεσα λύσεις και όχι σε  βάθος τετραετίας .  Και φυσικά όχι άλλα επώδυνα  και βάρβαρα μέτρα. Στα πλαίσια αυτά αποφασίστηκε ομόφωνα να συμμετέχει η Ομοσπονδία στις κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες σε τοπικό επίπεδο που θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα.
καλούμε
Όλα τα Σωματεία μέλη μας και τους συναδέλφους επαγγελματίες, βιοτέχνες, εμπόρους αυτοκινητιστές να συμμετέχουν μαζικά  την ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ, το πρωί στις 8.30 στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα γίνει στην Α ΄ Εφορία  καθώς  και την Πέμπτη  11 Ιουνίου το απόγευμα στις 7στην Πλατεία Γεωργίου.


Για το ΔΣ
                                Ο                                                                                     Ο
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                           ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
            Παναγιώτης ΣΚΕΝΤΖΟΣ                                            Δημήτρης  ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ                       

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Η Ομοσπονδία μας σας ενημερώνει ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα και λόγω της συγκυρίας των διαπραγματεύσεων η ΓΣΕΒΕΕ έχει καταθέσει  πλήθος εμπεριστατωμένων εισηγήσεων και προτάσεων όσον αφορά δύο πολύ σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους μικρομεσαίους επαγγελματίες το φορολογικό και το ασφαλιστικό αλλά και προτάσεις για την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας και τον απεγκλωβισμό της χώρας από την ύφεση η οποία έχει γίνει καθεστώς τα τελευταία χρόνια.
Το  πλαίσιο των προτάσεων και ενεργειών παρατίθενται παρακάτω:

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:
1.    Μείωση του φορολογικού συντελεστή που σήμερα είναι 26% από το «πρώτο ευρώ» και αντίστοιχη μείωση του συντελεστή προκαταβολής φόρου που σήμερα είναι 13%.
2.      Θεσμοθέτηση αφορολόγητου ποσού 12.000 σε καθαρά έσοδα με συλλογή αποδείξεων.
3.      Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για ακίνητες περιουσίες που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις ως συντελεστές παραγωγής, όπως και για τις περιπτώσεις εκείνες έχουμε υποθηκευμένες αξίες.
4.      Σταδιακή προσαρμογή του εταιρικού συντελεστή φορολόγησης, με αντίστοιχη αναπροσαρμογή στο φόρο επί των διανεμόμενων κερδών
5.      Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
6.      Θεσμοθέτηση του αφορολόγητου αποθεματικού για τις μικρές επιχειρήσεις έτσι ώστε οι τελευταίες  να χρηματοδοτήσουν με ίδια μέσα και χωρίς επιπρόσθετο διοικητικό κόστος τα μικρά επενδυτικά τους σχέδια.
7.      Να διατηρηθεί ο συντελεστής του ΦΠΑ σε χαμηλά επίπεδα – δηλαδή στο 13% ή ακόμα και χαμηλότερα, να διατηρηθούν οι χαμηλοί συντελεστές αλλά να γίνει και μείωση του υψηλότερου συντελεστή που είναι 23% τουλάχιστον κάτω από το 17%.
8.      Εξαίρεση από το καθεστώς του ΦΠΑ επιχειρήσεων  με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 20.000 ευρώ.
9.      Να θεσμοθετηθεί αφορολόγητο έως τα 200.000 ευρώ ως προς τον φόρο μεταβίβασης επιχειρήσεων μεταξύ συγγενών Α βαθμού για λόγους συνταξιοδότησης.
10.  Απλοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
11.  Εξορθολογισμός των έμμεσων φόρων (ΦΠΑ και ειδικών φόρων κατανάλωσης) που όχι μόνο είναι κοινωνικά άδικοι αλλά επιπλέον αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό και το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων και γενικώς πλήττουν τα χαμηλά εισοδήματα. .
12.  Ευνοϊκές ρυθμίσεις για αποπληρωμή φόρου χωρίς επιβαρύνσεις (πρόστιμα και τόκοι).
13.  Κατάργηση των Νόμων αναγκαστικών εισπράξεων καθώς και της προσωποκράτησης και των κατασχέσεων.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ:
1.      Εγγυημένη και επαρκής κρατική χρηματοδότηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης,
2.      Αποποινικοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ: Κατάργηση  της αναγκαστικής είσπραξης και προσωποκράτησης (στην ουσία κατάργηση του ΚΕΑΟ).
3.      Εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας.
4.      Δυνατότητα καταβολής μίας (1) τουλάχιστον εισφοράς ανά 6μηνο από τον ασφαλισμένο, ώστε να χαρακτηρίζεται ασφαλιστικά ενήμερος, όπως στο ΙΚΑ, πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανεξάρτητα αν υπάρχει οφειλή στον ΟΑΕΕ.
5.      «Πάγωμα» (κεφαλαιοποίηση) των μέχρι σήμερα ασφαλιστικών οφειλών, δίνοντας στον οφειλέτη τη δυνατότητα, την οποία δεν έχει σήμερα, για μεταφορά ασφαλιστικού χρόνου στο τέλος του ασφαλιστικού βίου. 
6.      Παροχή της δυνατότητας στον ασφαλισμένο, να επιλέξει ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία, τουλάχιστον για όσο χρόνο διαρκεί η κρίση, πληρώνοντας, ακόμη κι αν έχει οφειλές, μόνο τις τρέχουσες εισφορές του μειώνοντας τες ανάλογα με το εισόδημα του κάθε ασφαλισμένου όπως αυτό ισχύει στην Ενωμένη Ευρώπη.
7.      Αύξηση του ποσού οφειλής που μπορεί να παρακρατηθεί από τη σύνταξη του οφειλέτη από 20.000 € (= 30 κατώτατες συντάξεις του Οργανισμού + προσαυξήσεις και τέλη), που είναι σήμερα, στα 40.000 €, με παράλληλη διόρθωση της εγκυκλίου του ΟΑΕΕ σχετικά με τον αριθμό των 30 μηνιαίων κατώτατων συντάξεων, που είναι σήμερα, στις 80 κατώτατες συντάξεις.
8.        Ειδική μέριμνα για υπερήλικες ασφαλισμένους, άνω των 67 ετών, οι οποίοι έχοντας οφειλή άνω των 20.000€, έχουν τερματίσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα, χωρίς να έχουν δυνατότητα θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
9.        Δημιουργία κατώτατης ασφαλιστικής κλάσης στον ΟΑΕΕ, ανταγωνιστικής προς τον ΟΓΑ, για την ένταξη των ασφαλισμένων που ανήκουν στις προαιρετικές περιοχές.
10.    Άμεσος εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΑΕΕ έτσι ώστε αφενός να ενδυναμωθεί η εισπρακτική του ικανότητα και αφετέρου να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του ως προς τις παροχές και τις υπηρεσίες που προσφέρει.

ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ:
1.      Επίλυση του προβλήματος των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων, με σαφές δεσμευτικό πλαίσιο για τα τραπεζικά ιδρύματα (τροποποίηση Ν. 4307/2014)
2.      Δημιουργία ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης των κόκκινων δανείων
3.      Καθορισμός ύψους δόσης με βάση πραγματικά στοιχεία τζίρου και εισοδήματος (30%)
4.      Διαμόρφωση προγραμμάτων για αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων δανείων.
5.      Προώθηση μιας σοβαρής συντεταγμένης επίλυσης της εξίσωσης χρεών προς δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ:
1.      Κατάργηση της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων
2.      Επαναφορά των 2 εκπτωτικών περιόδων
3.      Υιοθέτηση του Κώδικα Δεοντολογίας για την Αγορά (έτσι όπως συμφωνήθηκε από τους θεσμικούς φορείς) και σύσταση οργάνου διαβούλευσης και ελέγχου με τη συμμετοχή των φορέων
4.      Αναθεώρηση της ρύθμισης για την πλήρη απελευθέρωση των προσφορών, με την υιοθέτηση συγκεκριμένων κανόνων
5.      Πάταξη του παραεμπορίου

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – ΕΣΠΑ:

1.    Διεκδίκηση ενός υψηλότερου μεριδίου δαπάνης από τον Π/Υ για το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κατανομή που να ευνοεί την εγχώρια παραγωγικότητα και τις επιχειρήσεις.
2.    Σύνδεση φορολόγησης με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό των ΜμΕ (αφορολόγητο αποθεματικό).
3.    Σύνδεση της πρόσβασης σε επενδυτικά εργαλεία με τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
4.    Απαλοιφή γραφειοκρατικών και άλλων προϋποθέσεων που καθιστούν μη επιλέξιμες πολλές μικρές επιχειρήσεις.
5.    Επιτάχυνση της διαδικασίας απορρόφησης των κονδυλίων για το πρόγραμμα 2007-2013

Αντιμετώπιση του διαχρονικού προβλήματος της δομής του χρηματοδοτικού συστήματος:
1.      Θα πρέπει να στηριχτεί η πρωτοβουλία των φορέων των μικρών επιχειρήσεων για δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας Μικρών Επιχειρήσεων.
2.      Θα πρέπει να δημιουργηθούν συμβουλευτικές υπηρεσίες οι οποίες θα συνοδεύουν τα χρηματοοικονομικά προϊόντα για τις μικρές επιχειρήσεις.
3.      Δημιουργία ενός μηχανισμού για την παρακολούθηση της χρηματοδότησης των ΜμΕ.
4.      Να διερευνηθεί η πιθανότητα εφαρμογής δομών εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης και στη χώρα μας.
Το Προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ για να προωθήσει τις θέσεις της οι οποίες είναι απόλυτα τεκμηριωμένες μέσα από μελέτες και έρευνες του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ έκανε επαφές και συσκέψεις με τους καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς, Γ. Γραμματείς και Προέδρους φορέων όπως τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κο Σταθάκη Γεώργιο, την Αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομικών κα Βαλαβάνη Νάντια, τον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κο Πανούση Γιάννη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κο Κατρούγκαλο Γιώργο, με το Διοικητή του ΟΑΕΕ κο Πετρόπουλο Τάσο καθώς και με το Δήμαρχο Αθηναίων κο Καμίνη Γεώργιο.
Ακόμη το Προεδρείο της ΓΣΕΒΕΕ δημοσιοποιεί και γνωστοποιεί τις θέσεις και ενέργειες του μέσω ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας αλλά και με τη φυσική παρουσία των μελών του σε εκδηλώσεις, ημερίδες κλπ, που οργανώνουν οι Ομοσπονδίες μέλη της.


Τετάρτη 29 Απριλίου 2015


Πάτρα 29/4/15

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ:  Ενημέρωση για την παράταση ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών

Παράταση στη δεύτερη φάση της ρύθμισης των 100 δόσεων για τις οφειλές προς τις  Εφορίες  έδωσε το υπουργείο Οικονομικών με βάση την  υπ’  αρ.  47/2 /14-4-2015 Τροπολογία  Προσθήκη με τίτλο: συμπλήρωση του άρθρου 15 του Ν.4321/2015 σχετικά με τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική Διοίκηση.
Σύμφωνα με την τροπολογία που προσαρτήθηκε  στο σχέδιο Νόμου του  Υπουργού επικρατείας «Ρυθμίσεις  Ραδιοτηλεοπτικού  Φορέα, ΕΡΤ Α.Ε.» το οποίο ψηφίστηκε χθες 28-04-2015,  η παράταση για την ευνοϊκή  ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων  χρεών προς την Εφορία που έληγε στις 27 Απριλίου  δίνεται για ένα μήνα δηλαδή μέχρι 27-05-2015 και θα δώσει τη δυνατότητα και σε άλλους φορολογούμενους να κάνουν χρήση του μέτρου και να επωφεληθούν από το διπλό όφελος που συνεπάγεται η πληρωμή προσαυξήσεων, προστίμων και κεφαλαιοποιημένων φόρων η οποία και επιφέρει και ισόποση μείωση του αρχικού χρέους.


           Επιπλέον  παράταση μέχρι τις 2 Ιουνίου 2015 δόθηκε και  για την ρύθμιση των οφειλών προς τα  ασφαλιστικά ταμεία  με βάση την υπ αρ. 97/6/28-04-2015 τροπολογία-προσθήκη του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων . Η τροπολογία έχει τίτλο  «παράταση προθεσμίας  για την υποβολή αίτησης υπαγωγής στο καθεστώς ρύθμισης του άρθρου 28 του Ν. 4321/2015» και προσαρτήθηκε στο  παραπάνω ίδιο  σχέδιο νόμου  για την ΕΡΤ που ψηφίστηκε  χθες 28-08-15 . Σύμφωνα με την τροπολογία  ρυθμίζονται επίσης ληξιπρόθεσμες οφειλές για επιπλέον ένα μήνα κι επομένως μπορούν να προσέλθουν για ρύθμιση όσοι έχουν τέτοιες οφειλές μέχρι 1η Απριλίου του 2015. Επιπλέον  προβλέπονται διαφοροποιημένοι και ευνοϊκότεροι όροι απώλειας της ρύθμισης για τα ταμεία των ελεύθερων επαγγελματιών όπως ο ΟΑΕΕ και συγκεκριμένα  η καθυστέρηση  πέραν του 1 μηνός  1 δόσης της ρύθμισης  μετατρέπεται σε 3 δόσεις ανά 12μηνο  προγράμματος ρύθμισης.