ΨΗΦΙΣΜΑ
Στην Πάτρα σήμερα την 10η Σεπτεμβρίου 2012, ημέρα Δευτέρα συγκεντρώθηκαν τα μέλη και οι αντιπρόσωποι των Α΄/θμιων Σωματείων μελών της Ομοσπονδίας μας, όλων των κλάδων (επαγγελματίες, βιοτέχνες, έμποροι, αυτοκινητιστές), εκπρόσωποι Ομοσπονδιών των νομών της Περιφέρειας Δ.Ε.,και της Πελοποννήσου, εκπρόσωποι φορέων της πόλης, εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, καθώς και ο Αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Καββαθάς, συμμετέχοντας στο κάλεσμά μας για διευρυμένη περιφερειακή συνδιάσκεψη, και έγινε μια ολοκληρωμένη συζήτηση με κεντρικό άξονα τα παρακάτω θέματα:
Οι επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης και των νέων μέτρων.
Εξελίξεις στο ασφαλιστικό, φορολογικό, εργασιακά κ.α.
Τρόποι και μορφές αντίδρασης.
Δυνατότητες – προοπτικές απεγκλωβισμού - εξόδου από την κρίση.
Το ασφυκτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο όλοι μας έχουμε, εξαιτίας της κρίσης, κληθεί να λειτουργούμε δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό.
Με την Ελλάδα να βρίσκεται σε πολυετή πλέον ύφεση, γεγονός που δεν έχει ξανασυμβεί σε άλλη χώρα, αν συνεχιστούν οι ίδιες πολιτικές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα προβλήματα θα οξύνονται και η κατάσταση θα επιδεινώνεται συνεχώς.
Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης είναι τραγικές καθώς το πιο ενεργό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, -η λεγόμενη «ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας οι ΕΒΕ που παράγουν πλούτο αλλά και δημιουργούν θέσεις εργασίας, βρίσκονται σε τέλμα. Από κάθε σημείο της Ελλάδας τα μηνύματα είναι αποκαρδιωτικά, το ίδιο και στην περιοχή μας.
Η Ομοσπονδία μας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ως κύριος εκφραστής των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής, έχει καταθέσει πληθώρα προτάσεων τις οποίες επαναφέρει κάθε φορά αναμορφωμένες, ανάλογα με τις συγκυρίες που επικρατούν, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως «εργαλείο» από την Πολιτεία, και συνεκτιμώντας τες, να οδηγήσουν στην πιο πρόσφορη πολιτική που δεν θα μας αναγκάζει, πάντα, να τρέχουμε πίσω από τις αρνητικές εξελίξεις, αλλά να τις προλαμβάνουμε
Το περιβάλλον μοιάζει εφιαλτικό, ΛΟΥΚΕΤΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΩΝ και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ και το χειρότερο ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ που κινδυνεύει να βρεθεί στα όρια της ΜΑΖΙΚΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ. Τα τελευταία δυόμισι χρόνια:
Οι διαβεβαιώσεις για συνεχή βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας και κατά συνέπεια των ατομικών εισοδημάτων ΑΚΥΡΩΘΗΚΑΝ, ΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ με τον αριθμό τους να ξεπερνά το 1.000.000 με το ποσοστό να ξεπερνά το 24%, (με το ποσοστό αυτό να ξεπερνά το 50 % στους νέους) 13,2 δις ΕΥΡΩ. χάθηκαν από το εισόδημα των εργαζομένων με αποτέλεσμα να οδηγούνται όλοι στην οικονομική ανέχεια.
Η φτώχεια μεγαλώνει, η ανεργία καλπάζει ενώ η πολυσυζητημένη ανάπτυξη δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα.
Το τελευταίο επώδυνο πακέτο μέτρων περιλαμβάνει περικοπές ύψους 11,5 δις ΕΥΡΩ, ενώ ακούγεται ότι ακολουθεί και δεύτερο πακέτο αγνώστου ύψους.
Σύμφωνα όμως με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο τελευταίο Εβδομαδιαίο Δελτίο της Διεύθυνσης Οικονομικών μελετών της ALPHA BANK το νέο αυτό πακέτο μέτρων είναι εκ του περισσού, θα μπορούσαν δηλαδή να μετριαστούν και κάποια να αποφευχθούν, αφού η Ελλάδα έχει πετύχει τη δημοσιονομική προσαρμογή που απαιτείται, παρά τη μεγάλη ύφεση. Κι αυτό είναι όμως που προκαλεί έντονα ερωτηματικά και είναι «πολιτικά» περίεργο για την ελληνική κυβέρνηση.
Διαμαρτυρόμαστε και κινητοποιούμαστε για να μπορέσουμε να ανατρέψουμε τα χειρότερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οικονομικά συμφέροντα που απαιτούν και πιέζουν για συρρίκνωση των μικρών επιχειρήσεων, που υπονομεύουν τον ασφαλιστικό μας φορέα, που θέλουν ταμεία ασφάλισης φιλανθρωπικού χαρακτήρα, πλήρη έλεγχο και ολιγοπώληση της αγοράς.
Ιδιαίτερα σήμερα, που η οικονομική κρίση απειλεί τις Μμ-Ε και την κοινωνική συνοχή, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνουν μέτρα όχι μόνο στήριξης του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αλλά και της πραγματικής οικονομίας, βασικός πυλώνας της οποίας είναι οι μικρές επιχειρήσεις.
Στην Ελλάδα ακολουθείται αντίθετη πορεία. Αποσταθεροποιείται και οδηγείται στην οικονομική κατάρρευση το ελάχιστο δίχτυ ασφάλειας για τους μικρομεσαίους, που είναι ο ασφαλιστικός μας οργανισμός. Αυξάνονται τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων και αποψιλώνεται το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα με τις μεγάλες αυξήσεις των ΔΕΚΟ, της φορολογίας, των τιμών των καυσίμων.
Επιπλέον στοχοποιούνται κοινωνικά και οικονομικά οι μικρομεσαίοι με τη φοροεπιδρομή και την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου.
Δυστυχώς προβλέπεται περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η επιδεινούμενη ύφεση κινδυνεύει να οδηγήσει την πλειονότητα των επιχειρήσεων από τις μικρότερες ως τις μεγαλύτερες σε όρια μη αναστρέψιμα – αν αυτά δεν έχουν ήδη ξεπεραστεί σε ορισμένους κλάδους.
Σε όλους τους δείκτες αποτυπώνονται τα μεγαλύτερα ποσοστά επιδείνωσης από το 2009 έως σήμερα. Οι πολιτικές που απορρέουν από τη δανειακή σύμβαση, ιδιαίτερα αυτές που αφορούν στην εσωτερική υποτίμηση αποδεικνύονται καταστροφικές για την ελληνική οικονομία. Αν συνεχιστούν με την ίδια ένταση κινδυνεύουν από μόνες τους να οδηγήσουν τη χώρα στα περιθώρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το γεγονός ότι οι πολιτικές αυτές είναι λανθασμένες αποδεικνύεται και από την διάψευση των επίσημων προβλέψεων του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Ε.Ε. σχετικά με την ύφεση, το ποσοστό ανεργίας και το κλείσιμο επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα οι δραματικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς είναι ολοφάνερες;
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ:
Το 45% των ασφαλισμένων του Οργανισμού (ΟΑΕΕ) αδυνατεί να καταβάλει εισφορές του, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού.
Από τους περίπου 300.000 παλαιούς οφειλέτες μόλις 28.000 έχουν ενταχθεί στην τελευταία ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, σύμφωνα με τα ίδια τελευταία στοιχεία του ΙΟΥΝΙΟΥ 2012. Αυτό δείχνει την τραγικότητα της κατάστασης που έχουν περιέλθει οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες.
Οι βεβαιωμένες οφειλές αγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ταμείου προτίθεται να προχωρήσει στην αναζήτηση βεβαιωμένων οφειλών ακόμη και με την ενεργοποίηση μέτρων αναγκαστικής είσπραξης και στη λήψη μέτρων κατά της εισφοροαποφυγής, σε συνεργασία με την Εφορία.
- 500.000 επιχειρηματίες χωρίς ασφαλιστική κάλυψη .
- Ο διαχωρισμός ιατροφαρμακευτικής κάλυψης από συνταξιοδοτικό ελλοχεύει πολλούς κινδύνους, είναι όμως μια λύση απελπισίας.
- Κίνδυνος κατάργησης και ιδιωτικοποίησης του ασφαλιστικού συστήματος .
Λογαριασμός Ανεργίας ΟΑΕΕ
Πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα ο Ειδικός Λογαριασμός Ανεργίας με σκοπό τη χορήγηση βοηθήματος σε περίπτωση διακοπής του επαγγέλματος των αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολουμένων του ΟΑΕΕ. Ο λογαριασμός αυτός συστήθηκε με το άρθρο 44 του Ν. 3986/ 1-7-2011 και στον αντίστοιχο κωδικό του ΟΑΕΕ έχουν συγκεντρωθεί περίπου 40 εκατομμύρια ΕΥΡΩ, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες δεν αποδίδονται στον ΟΑΕΔ αλλά χρησιμοποιήθηκαν από τον ΟΑΕΕ για την καταβολή συντάξεων.
Πρέπει να συσταθεί άμεσα και με Υπουργική Απόφαση αντίστοιχος λογαριασμός στον ΟΑΕΔ, ο οποίος να καταβάλλει στους δικαιούχους τα επιδόματα. Είναι παράλογο να ισχύει ο νόμος όσον αφορά την είσπραξη του ποσού των 20 ΕΥΡΩ ανά δίμηνο απ’ όλους τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ και μάλιστα αναδρομικά από τον 4ο, 5ο και 6ο μήνα του 2011, δηλαδή ένα 3μηνο πριν την ψήφιση του νόμου, και να μην αποδίδονται στους δικαιούχους. Έχουμε αντιμετωπίσει πολλές τέτοιες περιπτώσεις με συναδέλφους που έκλεισαν τα μαγαζιά τους και όταν απευθύνθηκαν στον ΟΑΕΔ τους είπαν ότι δεν γνωρίζουν κάτι. Είναι τραγικό από τη μια μέρα στην άλλη άνθρωποι έμποροι επαγγελματίες να μένουν στο δρόμο χωρίς κανένα βοήθημα.
ΖΗΤΑΜΕ
Μείωση 15% των εισφορών και λόγω μείωσης των αποδόσεων.
Πάγια ρύθμιση οφειλών, με καταβολή των υποχρεωτικών εισφορών και κατά την δυνατότητα του καθενός ή καταβολή των οφειλών χωρίς επιβαρύνσεις και πρόστιμα.
Για δύο χρόνια (2) διαχωρισμός της ιατροφαρμακευτικής – συνταξιοδοτικής εισφοράς και αυτό να γίνει στην χειρότερη περίπτωση διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος κατάργησης της κοινωνικής ασφάλισης και ιδιωτικοποίησης της.
Επαναφορά της κρατικής επιχορήγησης του ΕΟΠΥΥ στο 0,6% του ΑΕΠ, όπως καθόριζε ο Ν. 3918/2011, και όχι στο 0,4% που θεσμοθετήθηκε λίγους μήνες μετά και στερεί περίπου 500 εκ. ΕΥΡΩ έσοδα από τον ΕΟΠΥΥ.
Η ισότητα των παροχών προς τους ασφαλισμένους στον ΕΟΠΥΥ να συνοδευτεί σταδιακά και από ισότητα στις καταβαλλόμενες εισφορές ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης του ασφαλισμένου.
Την άμεση ενεργοποίηση-εφαρμογή στην πράξη των διατάξεων για το λογαριασμό ανεργίας των ελεύθερων επαγγελματιών.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:
Διπλό πλήγμα σε μισθούς και συντάξεις έφερε η αυξημένη μηνιαία παρακράτηση φόρου εισοδήματος από τον Ιανουάριο του 2012 εξαιτίας της καθήλωσης του αφορολόγητου ορίου στα 5.000 ευρώ για το 2011, σε συνδυασμό με τη μηνιαία παρακράτηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης.
Μισθοί και συντάξεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ήδη υπέστησαν δραστική μείωση, η οποία ξεκινά από τα 7 ευρώ τον μήνα για όσους έχουν μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από 500 ευρώ και φτάνει τα 100 ευρώ τον μήνα για μεσαία εισοδήματα της τάξεως των 2.000 ευρώ τον μήνα, μετά την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον φορολογούμενο από τις ακαθάριστες αποδοχές.
Έτσι, η Εφορία φτάνει να ροκανίζει ακόμα περισσότερο από έναν μισθό τον χρόνο, μόνο και μόνο εξαιτίας της αύξησης της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος και της επίσης μηνιαίας παρακράτησης της έκτακτης εισφοράς για τα εισοδήματα του 2012.
Για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές το έκτακτο ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε) μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (σε 5 δόσεις αυτή τη φορά ), οι πρώτοι λογαριασμοί έχουν αρχίσει να φτάνουν. Ταυτοχρόνως πληρώνουν το ΕΤΑΚ 2009 ενώ τον Οκτώβριο θα κληθούν να πληρώσουν και το ΕΤΑΚ των ετών 2010, 2011.
Η ρύθμιση για καταβολή του φόρου εισοδήματος 2011 σε 7 δόσεις, δεν λύνει το πρόβλημα ούτε ελαφρύνει τους φορολογούμενους, αφού τα ποσά φόρου που προκύπτουν από τα εκκαθαριστικά που έχουν ήδη φτάσει στους φορολογούμενους είναι πολύ μεγάλα.
Στο νέο φορολογικό που θα ψηφιστεί σε τρία νομοσχέδια προτείνεται η πλήρης κατάργηση του αφορολόγητου.
ΖΗΤΑΜΕ
Μείωση των συντελεστών Φ.Π.Α., διότι καθημερινά βλέπουμε όλο και περισσότερους επιχειρηματίες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και απόδοση του ΦΠΑ κάθε μήνα και όχι κάθε τρίμηνο όπως γίνεται τώρα.
- Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων α) υπό την προϋπόθεση διατήρησης ή δημιουργίας απασχόλησης, β) για μεταβίβαση επιχείρησης και γ) για επενδύσεις
- Επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις παραγωγικές ΜμΕ, (όπου μέρος των κερδών π.χ. 30% δεν φορολογείται υπό την προϋπόθεση ότι επενδύεται στην επιχείρηση) που προσφέρει μια εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης για επενδύσεις (ίδια κεφάλαια αντί για δάνειο), η οποία θεωρείται καλύτερη για τις Μμ-ε σε περιόδους κρίσης και ειδικά υπό την έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης.
- Μείωση Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, Δημοτικής φορολογίας, φόρων πολυτελείας. Ειδικά για τους ΕΦΚ στην ενέργεια θα πρέπει να τονιστεί ότι αυξάνουν υπέρμετρα το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, καθώς είναι πολλαπλάσιοι εκείνων που επιβάλλουν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και των ορίων που αναφέρονται στις σχετικές Οδηγίες της ΕΕ. Με στόχο τη φορολογική ελάφρυνση των επιχειρήσεων, προτείνεται η εφαρμογή ενός συντελεστή προσαύξησης για τις δαπάνες αυτές (ηλεκτρισμός, πετρέλαιο, φωταέριο κλπ) κατά την εγγραφή τους στα βιβλία των επιχειρήσεων.
- Υποχρέωση πληρωμής του ΦΠΑ εντός ενός μηνός για όλες τις συναλλαγές. Σήμερα, μια επιχείρηση που πωλεί ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να πληρώσει ΦΠΑ σε 1 ή 3 μήνες, παρά το γεγονός ότι θα εξοφληθεί πολλούς μήνες αργότερα. Η καλύτερη λύση θα ήταν η εισαγωγή ενός προαιρετικού συστήματος ταμειακής λογιστικής. Έως τότε, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη που θα υποχρεώνει τον αγοραστή να πληρώνει το ποσό του ΦΠΑ εντός ενός μηνός, ανεξάρτητα από άλλους διακανονισμούς.
- Εισαγωγή εναλλακτικών, προαιρετικών συστημάτων φορολογίας για τις ΜΜΕ (κυρίως ΦΠΑ), με στόχο την ελαχιστοποίηση του γραφειοκρατικού κόστους. Ένα πιθανό σύστημα θα μπορούσε να είναι η εισαγωγή ενός φόρου επί του κύκλου εργασιών για τις ΜΜΕ με τζίρο μικρότερο των 2 εκατ. ευρώ, με διαφορετικούς συντελεστές ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας, αντικαθιστώντας το ΦΠΑ και ίσως και το φόρο εισοδήματος.
- Κατάργηση του απαρχαιωμένου, μοναδικού στην Ευρώπη ΚΒΣ που στην πράξη ευνοεί φαινόμενα συνδιαλλαγής.
ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
Ένα ακόμη ζήτημα είναι οι οφειλές του κράτους προς τους επιχειρηματίες. Καθημερινά βλέπουμε να γίνονται συλλήψεις επιχειρηματιών για οφειλές προς το δημόσιο τη στιγμή που το κράτος χρωστάει στους επιχειρηματίες ποσό που αγγίζει τα 7 δις ευρώ (όπως π.χ. οφειλές για δημόσια έργα, επιστροφές Φ.Π.Α., μεταφορά μαθητών), το οποίο είναι μία ακόμη τροχοπέδη στην ανάπτυξη.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ:
Οι επιχειρηματίες φεύγουν – διαγράφονται από τα συνδικαλιστικά όργανα για να μην τους δεσμεύουν οι συλλογικές συμβάσεις Αυτό συνεπάγεται τεράστιο κίνδυνο για διάλυση του συνδικαλιστικού κινήματος, το οποίο έχει ήδη αρχίσει να συρρικνώνεται επικίνδυνα.
Η δραστική μείωση του δημοσίου τομέα με κατάργηση ή και συγχώνευση οργανισμών, χωρίς όμως να υποβαθμιστούν οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες και χωρίς να χαθούν θέσεις εργασίας που έχει εξαγγέλλει η παρούσα κυβέρνηση δεν φαίνεται πουθενά , αφού οι συνεχείς αναβολές και οι πειραματισμοί φέρνουν αντίθετα αποτελέσματα.
. Νέα μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων κατά (20% έως 40%), που θα οδηγήσει στη φτώχεια τους εργαζομένους, μ’ ότι αυτό συνεπάγεται Υπενθυμίζουμε ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι έχουν ήδη χάσει έως και 40% των αποδοχών τους.
Νέα δραματική μείωση του εφάπαξ, γεγονός που αποτελεί νέα «αρπαγή» των εισφορών που κατέβαλλαν οι εργαζόμενοι για 35 -και πλέον- συνεχή χρόνια υπηρεσίας.
ΖΗΤΑΜΕ να ΜΗΝ αλλάξει το ισχύον σύστημα, όσον αφορά τους κατώτερους μισθούς.
ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το παρεμπόριο είναι η μάστιγα του νόμιμου στεγασμένου εμπορίου, αφού έχει γιγαντώσει και δρα τελείως ανεξέλεγκτο. Η οικονομική κρίση ωθεί κάποιους σε τέτοιες μεθόδους επιβίωσης οι οποίοι καθημερινά βρίσκονται ακόμα και έξω από δημόσιες υπηρεσίες να πωλούν αμφιβόλου προελεύσεως προϊόντα αλλά και επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία.
Η παραοικονομία είναι το φυσικό του επακόλουθο και έχει φθάσει σε μεγάλα ποσοστά του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και η φοροδιαφυγή που επακολουθεί πλήττει την πραγματική οικονομία της χώρας.
Δεν υπάρχει καθημερινή αστυνόμευση από πλευράς των Δήμων και της αστυνομίας και το φαινόμενο της παρανομίας έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Μάλιστα έχουν εξαγγελθεί μειώσεις υπαλλήλων σε όλα τα σώματα ασφαλείας (Δημοτική Αστυνομία, ΕΛ.ΑΣ.) και καταλαβαίνετε ότι το φαινόμενο θα εξαπλωθεί ακόμη περισσότερο αφού ήδη τώρα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν αποδίδουν και μετά τα νέα μέτρα μείωσης των εισοδημάτων των ένστολων.
Θα πρέπει να εξευρεθούν τρόποι καλύτερης αξιοποίησης των υφιστάμενων πόρων για την ανάπτυξη, δηλαδή του ΕΣΠΑ 2007-2013 για να επιφέρουν άμεσο αποτέλεσμα.
Τραπεζική Χρηματοδότηση – Ρευστότητα
- Δημιουργία μιας Τράπεζας Ειδικού – Επενδυτικού Σκοπού στην οποία θα συγκεντρωθούν όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις τόσο του ΕΣΠΑ όσο και αυτά που προέρχονται από άλλες πηγές.
- Σταδιακή μείωση του ορίου μεταχρονολόγησης των επιταγών, έπειτα από διάλογο, ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις λόγω του φαινομένου αυτού.
- Ενεργοποίηση του ΕΤΕΑΝ με προγράμματα δανειοδότησης και εγγυήσεων. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην προώθηση προγραμμάτων εγγυήσεων για δάνεια που αφορούν κεφάλαιο κίνησης και την αποπληρωμή οφειλών.
=============================================================
Η προσπάθεια για την ανάπτυξη, δεν θα πρέπει να αποσκοπεί τόσο στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων όσο και κυρίως στην ενεργοποίηση μικρών και μεσαίων επενδύσεων, οι οποίες προσφέρουν άμεσα πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οικονομία και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
Η συνεργασία μας με όλους τους υπόλοιπους φορείς της αγοράς και τους κοινωνικούς εταίρους μας αφήνει ελπίδες ότι αν η πολιτεία αποφασίσει, χωρίς αγκυλώσεις, να συντονίσει τις ενέργειές της κάνοντας χρήση όλων αυτών που μέσα από εμπειρία και συνεχή μελέτη και επεξεργασία προτείνουμε, τότε πιστεύουμε ότι και οι στρεβλώσεις θα πάψουν να υπάρχουν αλλά πολύ περισσότερο οι κάθε λογής ανάγκες για μνημόνια που προέρχονται από τρίτους.
Όλοι οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη συμφώνησαν στο παραπάνω πλαίσιο ψηφίσματος που αναπτύξαμε και ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ:
Ενόψει της ψήφισης του νέου «βάρβαρου» πακέτου μέτρων και ΟΧΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ όπως προκύπτει από την έκθεση της ALPHA BANK ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ επισπευτούν οι διαδικασίες εναρμονίζοντας τις ενέργειές μας και συντονίζοντας τις κινήσεις μας με τους άλλους κοινωνικούς εταίρους, προκειμένου να προχωρήσουμε άμεσα σε δυναμικές κινητοποιήσεις υπό την αιγίδα της ΓΣΕΒΕΕ και αφού προηγηθούν ανάλογες περιφερειακές συσκέψεις.